Pudding chia z musem z mango

DSC_0743mDziś odbyła się uroczysta inauguracja sezonu wiosennego. Z okazji pierwszego dnia słońca, które pojawiło się po raz pierwszy po dłuższej nieobecności, wyruszyłam na zakupy owocowo-warzywne i wróciłam z dorodnym mango. Pudding z nasion chia, to chyba moja ulubiona przekąska, a dodatek musu z mango nie tylko wzbogaca jego walory smakowe, ale także estetyczne. Któż z Was nie uśmiechnął się patrząc na warstwy galaretowatych nasionek przełożone żółto-złocistym musem? O dobroczynnych właściwościach nasion chia pisałam tutaj. Dla przypomnienia: są bogatym źródłem białka, antyoksydantów, kwasów omega-3 i błonnika, dzięki czemu po ich zjedzeniu mamy poczucie sytości (i lekkości jednocześnie).

Jeśli macie problem z krojeniem mango, polecam obejrzeć ten filmik (link)

DSC_0762mDSC_0732m

Składniki na dwie porcje:

  • 1 szkl. ulubionego mleka
  • 2 daktyle (lub łyżka syropu klonowego)
  • 1/4 szkl. (4 łyżki) nasion chia
  • 1 mango
  • garść płatków kokosowych

W blenderze zmiksuj mleko z daktylami. Przelej mleko do słoika (lub miseczki), wsyp nasiona chia i energicznie wymieszaj. Przykryj, a następnie przełóż do lodówki na co najmniej 2-3 godz., aż nasionka wchłoną mleko. W międzyczasie pokrój mango i zmiksuj w blenderze na puree. Podawaj w wysokich szklankach. Wierzch posyp prażonymi płatkami kokosowymi lub płatkami migdałowymi.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s