Muffiny cytrynowo-migdałowe z mąki ryżowej (bezglutenowe)

Obiecałam sobie, że nie kupię nowej książki póki dokładnie nie przestudiuję mojego ostatniego nabytku, a więc „Mojej kuchni w Paryżu” Davida Lebovitza. Los chciał, że po raz kolejny zetknęłam się z książką Anny Włodarczyk, na którą ostrzę sobie zęby od dłuższego czasu. Tym razem bez mniejszego zastanowienia postanowiłam wrócić do domu z „Zapachem truskawek”.

Lubię zimę jednak ostatnio odczuwam ciężar mglistych, szarych i mroźnych dni pozbawionych promieni słońca. Marzą mi się soczyste, kolorowe owoce, stragany uginające się pod ciężarem warzyw, topiące się od ciepła lody i zwiewne sukienki. Póki co ratuję się jak mogę, zajadając się pachnącymi cytryną muffinami i delektując się każdą stroną truskawkowej lektury, pełnej ciepłych, mądrych i rodzinnych opowieści Ani, które sprawiają, że dni stają się trochę łatwiejsze.

PS: Dziś dostałam od babci drewniany, ręczny młynek do kawy, który należał do mojej praprababci i nadal jest w świetnym stanie. Uwielbiam niezawodność i piękno starych przedmiotów. DSC_0411DSC_0386

Przepis na muffiny zaczerpnęłam ze strony londonbakes.

Składniki na 12 babeczek:

  • 1 i 1/3 szkl. białej mąki ryżowej
  • 1 szkl. mielonych migdałów
  • 2 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 szkl. cukru dremerara
  • otarta skórka z 1 cytryny
  • 2 duże jaja
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 1/2 łyżeczki mielonego kardamonu (opcjonalnie)
  • 1/2 szkl. oliwy lub oleju roślinnego
  • 2/3 szkl. jogurtu naturalnego
  • garść płatków migdałowych do posypania

Piekarnik rozgrzej do 170ºC. Formę do pieczenia wyłóż papilotkami. W misce wymieszaj ze sobą suche składniki: mąkę ryżową, zmielone migdały, proszek do pieczenia, sodę i sól. W oddzielnej misce rozetrzyj cukier z skórką cytrynową, aż nabierze aromatu, dodaj jajka, ekstrakt waniliowy, olej i jogurt. Wymieszaj wszystko trzepaczką. Wlej mokre składniki do suchych, zamieszaj kilka razy do połączenia się składników. Nakładaj ciasto do foremek (ok. dwie pełne łyżki na każdą muffinę). Posyp płatkami migdałowymi. Piecz 20-25 min., aż staną się złociste na wierzchu.DSC_0459

One thought on “Muffiny cytrynowo-migdałowe z mąki ryżowej (bezglutenowe)

Skomentuj

