Amarantus z mlekiem kokosowym i prażonymi migdałami

DSC_0208Lubię szybkie i zdrowe śniadania. Ze względu na to, że wstaję wcześnie do pracy, chciałabym żeby były dodatkowo lekkie i sycące. Nieosiągalny ideał? Odkąd poznałam amarantus okazało się, że jest to możliwe. O zaletach tych niepozornych nasionek pisałam już w poprzednim poście (klik), gdzie również znajduje się przepis na amarantus z daktylami i orzechami włoskimi.

Amarantus w smaku nie jest wyrazisty, dlatego też łatwo jest go łączyć z różnymi składnikami. Można go doprawić cynamonem, kardamonem (jak w poniższym przepisie) lub dosłodzić miodem, w zależności od preferencji. Zauważyłam również, że rano jest przeze mnie dużo łatwiej przyswajany niż zwykły chleb i daje dużo energii na kolejne 3-4 godziny. Po zjedzeniu takiego śniadania czuję się jednocześnie najedzona i lekka.

Składniki dla 2 osób:

  • 1 szkl. ziaren amarantusa
  • 1,5 szkl. wody
  • 1/2 szkl. mleka kokosowego
  • garść płatków migdałowych
  • łyżka miodu/syropu klonowego
  • szczypta kardamonu (opcjonalnie)
  • szczypta cynamonu

Ziarna amarantusa zalewamy gorącą wodą, doprowadzamy do wrzenia. Zmniejszamy ogień na minimalny i gotujemy 15 min., od czasu do czasu mieszając, aż amarantus wchłonie całą wodę. Po ugotowaniu zdejmujemy z ognia i pozostawiamy pod przykryciem ok. 5-10 min. Mieszamy z łyżką miodu lub syropu klonowego. Dodajemy lekko podgrzane mleko kokosowe i przyprażone na suchej patelni płatki migdałowe. Posypujemy kardamonem i cynamonem.

Smacznego!DSC_0189

Advertisements

5 thoughts on “Amarantus z mlekiem kokosowym i prażonymi migdałami

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s