Pomysły na świąteczne prezenty

Święta zbliżają się wielkimi krokami, najwyższy czas pomyśleć o prezentach. Poniżej przedstawiam Wam mój subiektywny wybór rzeczy, które chętnie zobaczyłabym pod swoją choinką. Może coś z poniższej listy Was zainspiruje. Udanych zakupów!

1) Drewniane akcesoria kuchenne.

Drewno to chyba mój ulubiony surowiec. W przyszłości marzy mi się kuchnia, w której będzie znajdował się duży, drewniany stół. Do tego czasu staram się zadowalać małymi przedmiotami. Najchętniej przygarnęłabym wszystko, począwszy od łyżeczek po miski, patery i piękne, drewniane deski do krojenia. To niesamowite jak wiele pięknych, użytkowych przedmiotów da się wykreować w drewnie. Oglądając przedmioty wykonane przez Jarka Bednarka z ilovenature wyobrażam sobie drzewo, z którego powstają jego dzieła, narzędzia i ręce, które nadają mu odpowiedni kształt. Są to przedmioty z duszą, które w przyszłości chętnie przekazałabym swoim wnukom.

drewno1

Źródło: 1 I 2 I 3 I 4 I 5

2) Perełki z targu staroci.

Mam szczęście mieszkać w mieście, w którym w każdą pierwszą sobotę miesiąca odbywa się targ staroci. Jest to miejsce, w którym tłumnie gromadzą się handlarze z płachtami materiałów, na których niedbale rozrzucają wiekowe przedmioty. Pamiętam, że kiedy wybrałam się tam po raz pierwszy byłam tak onieśmielona ilością zgromadzonych tam rzeczy, że nie byłam w stanie zdecydować co chciałabym kupić. Mogłam tylko chodzić i oglądać. Ostatnio jednak, kiedy zobaczyłam miedzianą formę do pieczenia, serce zabiło mi mocniej i wiedziałam, że to w niej upiekę świąteczną babkę.

starocie

Źródło: 1 I 2 I 3 I 4

3) Biżuteria

Najlepiej czuję się bez biżuterii, jeśli jednak miałabym się na coś zdecydować, to chciałabym żeby była to delikatna bransoletka lub naszyjnik z zawieszką, która przypomina mi o czymś ważnym. Ostatnio w sklepie internetowym food52 natknęłam się na te urocze wisiorki. Jeśli zobaczycie podobne w Polsce, to koniecznie podzielcie się ze mną tą informacją.

naszyjniki

4) Własnoręcznie robione specjały.

Najbliższe osoby można też obdarować ręcznie robionymi produktami spożywczymi. W tym roku planuję produkcję słoików z masłem kokosowym, migdałowym lub orzechowym. Wystarczy zakupić surowiec w markecie, a resztę roboty wykona za nas blender. Aby otrzymać masło kokosowe należy przez kilka minut (z przerwami, aby nie przepalić silnika blendera) miksować wiórki kokosowe, a następnie przełożyć gotowe masło do słoiczka udekorowanego według uznania. Analogicznie można postępować z płatkami migdałowymi, ulubionymi orzechami (nerkowca, pekan lub ziemnymi), aby przygotować pyszne i naturalne masła. Innym pomysłem jest wykonanie ciasteczek, pierników, granoli lub w najbardziej wyrafinowanej wersji – trufli. Można również samodzielnie uszyć woreczki i wypełnić je orzechami lub ulubionymi słodyczami obdarowywanej osoby. Satysfakcja gwarantowana 😉

1. Granola z masłem kokosowym, miodem i migdałami.
2. Masło migdałowe.
3. Masło kokosowe
4. Masło orzechowe (z orzeszków ziemnych)

granola1

Źródło: 1 I 2 I 3 I 4

5) Książki kucharskie.

Nie wiem czy są na świecie osoby, którym przyjemności nie sprawi prezent w postaci książki. Oczywiście pod warunkiem, że jest ona dobrana do zainteresowań obdarowywanej osoby. W tym roku mieliśmy prawdziwy urodzaj dobrych książek kucharskich. Z czystym sercem mogę polecić „Moją kuchnię w Paryżu” Davida Lebovitza, która zadowoli nie tylko miłośników Francji, „Kuchnię roślinną” Marty Dymek czyli Jadłonomii, „What Katie Ate” autorstwa Qiunn Davies Katie, książkę Piotra Kucharskiego pt. „Chleb. Domowa piekarnia” oraz książki Yotama Ottolenghi (w tym najnowszą „Jerozolimę”). Jak widać jest w czym wybierać.

książki

Źródło: http://www.empik.com

Skomentuj

