Makaron z sosem dyniowym, pomidorkami koktajlowymi i szynką parmeńską,

DSC_0377a

Choć nie jestem mistrzynią planowania, zwykle staram się przemyśleć co w danym dniu ugotuję. Skrupulatnie notuję potrzebne składniki i kroki, które mają przyczynić się do powstania wymarzonego dania. Kiedy jestem zmęczona tym codziennym planowaniem jadłospisu lub kiedy zostaną mi składniki, które lada moment mogą się zepsuć, lubię zastanawiać się co można z tych dostępnych resztek wyczarować. Wydaje mi się, że właśnie w ten sposób można się najbardziej rozwinąć kulinarnie, nawet jeśli to co powstanie, nie okaże się naszym popisowym daniem. Stąd właśnie wziął się mój dzisiejszy przepis na danie z makaronem. Ponieważ dyni pozostało mi naprawdę niewiele postanowiłam ją ugotować na patelni, zamiast upiec w piekarniku i zrobić puree. Zadecydowały względy ekonomiczne, jeśli jednak macie większą ilość dyni polecam drugą opcję, gdyż wtedy nabiera głębszego smaku i aromatu.

Ciekawa jestem jaki będzie Wasz ostatni w tym sezonie przepis na dynię.

Składniki na sos dyniowy:

  • ok. 300 g dyni pokrojonej w kostkę
  • 1/3 szkl. mleka
  • 1/3 szkl. bulionu warzywnego
  • 3 ząbki czosnku
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • sól, pieprz do smaku
  • 1 łyżka oliwy z oliwek

Pozostałe składniki:

  • kilka pomidorków koktajlowych
  • 4-5 plasterków szynki parmeńskiej
  • świeża bazylia do dekoracji
  • makaron farfalle/linguine

Dynię pokrojoną w kostkę wymieszaj z posiekanymi ząbkami czosnku i oliwą. Smaż przez 3-5 min. na patelni. Wlej bulion i gotuj kolejne 10-15 min. aż dynia będzie miękka. Dodaj mleko, smaż przez następne 3 min., a następnie odstaw patelnię z ognia, a jej zawartość przelej do naczynia blendera i zmiksuj ze sobą składniki na gładki sos. Dodaj sól i pieprz do smaku.

W międzyczasie ugotuj makaron al dente. Rozgrzej patelnię z oliwą z oliwek i wrzuć na nią przekrojone na pół pomidorki koktajlowe, posyp świeżo mielonym pieprzem i szczyptą soli. Smaż chwilę, aby lekko się przyrumieniły, ale nie zrobiły zbyt miękkie (ważne jest, aby dobrze rozgrzać patelnię). Odcedź ugotowany makaron, połącz z sosem dyniowym, pomidorkami koktajlowymi i pokrojoną w paski szynką parmeńską. Udekoruj bazylią.

Smacznego!

DSC_0358

Skomentuj

