Zielone pesto z rukoli

Pesto. Kiedy mam ochotę na prosty i smaczny dodatek do makaronu, kiedy chcę zjeść pajdę chleba z czymś innym niż zwykle, kiedy zostaje mi trochę zieleniny, z którą nie wiem co zrobić.

Pesto. Czerwone z suszonych w słońcu pomidorów. Zielone z aromatycznej bazylii, orzechowej rukoli, codziennej pietruszki, niecodziennego jarmużu.

Pesto. Wymaga tylko kilku składników, które składają się na idealną, aromatyczną i pobudzającą kubki smakowe całość. Kiedy mam więcej czasu i cierpliwości, przyrządzam je w moździerzu, wdychając wydobywające się przy rozcieraniu aromaty. Dziś poszłam na łatwiznę i wrzuciłam wszystkie składniki do blendera, bzzzzyt i gotowe.

DSC_0142

DSC_0129

DSC_0135

DSC_0169

Składniki:

  • 100 g rukoli
  • 1/3 szkl. orzechów włoskich (można zastąpić orzechami nerkowca lub piniowymi)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/3 szkl. startego parmezanu (lub innego twardego sera)
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • sól morska, pieprz

Przygotowanie:

Orzechy zarumienić na suchej patelni.

Wszystkie składniki utrzeć w moździerzu lub zmiksować za pomocą blendera (tak aby pozostały drobne kawałki). Doprawić solą morską i pieprzem.

Smacznego!

DSC_0145

3 thoughts on “Zielone pesto z rukoli

Skomentuj

