Nie śpię bo robię koszyk. DIY

Uwielbiam projekty DIY. Kiedyś uważałam samodzielne tworzenie rzeczy, które można łatwo kupić w sklepie za fanaberię. Dziś rozbieram gotowe produkty na czynniki pierwsze i zastanawiam się jak można by wykonać je samemu. Moje uwielbienie do DIY jeszcze do niedawna ograniczało się do gromadzenia pinów z ciekawymi pomysłami, które na pewno w przyszłości zrealizuję (jaaasne). Kiedyś nawet kupiłam potrzebne materiały i… na tym się skończyło.

Tym razem postanowiłam, że będzie inaczej. Od mojej przeprowadzki do nowego mieszkania minął już rok, jednak nadal cierpię na niedobór koszyczków i pojemników do przechowywania. Znalazłam więc ciekawy projekt (klik), który jednocześnie wyglądał na łatwy do zrealizowania, poszłam do najbliższej pasmanterii i wzięłam się do roboty.

Do wykonania koszyka użyłam ciętej bawełny w trzech kolorach: écru, czarnym i szarym. Wykorzystałam 10 m z każdego koloru.

Krok 1: Uśmiechnij się. Włącz ulubioną muzykę.

Krok 2: Złącz ze sobą trzy kawałki bawełnianego sznurka i zwiąż w supeł. Upleć warkocz. Zaplatanie dziesięciu metrów sznurka, to czasochłonny proces, więc uzbrój się w cierpliwość.

Krok 3: Rozwiąż super warkocza i zszyj ze sobą końcówki ściegiem prostym. Następnie ustaw maszynę na ścieg zygzakowy, na maksymalną szerokość (u mnie 4). W zależności od tego jak szerokie chcesz mieć dno koszyka, tyle razy owijaj sznurek wokół własnej osi.

DSC_0265

Krok 4: Po wykonaniu dna koszyka, przechyl je pod kątem 45 i stopniowo zwiększając kąt nachylenia do 90 kontynuuj przyszywanie warkocza.

DSC_0246

Krok 5: Kiedy już będziesz blisko końca, zabezpiecz szew wykonując na maszynie ścieg wsteczny. Zostaw kawałek warkocza, rozplącz go i zwiąż w supeł.

DSC_0342

Krok 6: Brawo. Udało się. Teraz możesz odpocząć i cieszyć się swoim dziełem.

Skomentuj

