Racuchy z ricotty z miodem gryczanym

racuchy z miodem gryczanym

Targi z naturalną żywnością stają się na Śląsku coraz bardziej popularne. Tym bardziej ucieszyłam się, kiedy usłyszałam, że w moim rodzinnym mieście, co środę wystawiają się dostawcy z ekologicznymi produktami. Jak co roku w związku ze zbliżającą się porą jesienno-zimową zwiększyło się u mnie zapotrzebowanie na miód (którym zawsze słodzę herbatę), powędrowałam więc w środę na targ, żeby zakupić przynajmniej jednej słoik. Do domu wróciłam także z bochenkiem żytniego chleba. Nowy nabytek postanowiłam wykorzystać jako dodatek do racuchów z ricotty.

Racuchy są słodkie, puszyste i bardzo sycące.

Posłużyłam się przepisem ze strony Food52, który zmodyfikowałam dopasowując do składników, które aktualnie miałam pod ręką.

Składniki na ok. 5-8 średniej wielkości racuchów:

  • 1 i 1/2 szklanki mąki (użyłam 1 szkl. mąki pszennej i 1/2 szkl. mąki razowej)
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 2 jaja
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka sera ricotta
  • 1/3 szklanki cukru brązowego
  • 4 łyżki masła (roztopionego)
  • 1 łyżka oleju słonecznikowego

Przygotowanie:

  1. W misce wymieszaj suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia i sól. W środku zrób wgłębienie.
  2. W oddzielnej misce wymieszaj trzepaczką: jajka, mleko, ricottę, cukier i roztopione masło. Wlej zawartość do wgłębienia zrobionego w suchych składnikach i wymieszaj łyżką do połączenia się składników (nie za długo, ciasto ma być grudkowate).
  3. Odstaw ciasto na 5 min.
  4. Rozgrzej patelnię i posmaruj ją cienką warstwą masła i oleju. Smaż racuchy ok 2-3 min z jednej strony. Następnie przewróć na drugą stronę i smaż kolejne 2-3 min aż zbrązowieją.
  5. Podawaj z ulubionymi składnikami. Ja polałam racuchy miodem gryczanym i posypałam orzechami włoskimi. Jeśli wolisz mniej słodkie posiłki, polecam połączyć racuchy z czymś kwaśnym dla przełamania smaku np. ulubionymi owocami.

Smacznego!

Skomentuj

