Rustykalna tarta z gruszkami

tarta rustykalna z gruszkami

Dopadła mnie ochota na coś słodkiego. Niestety moje ostatnie próby pieczenia skończyły się fiaskiem. Na jakiś czas obraziłam się na tarty i ciasta. Potrzeba okazała się jednak silniejsza i postanowiłam zaryzykować. Znalazłam przepis na tartę, która nie wymaga oddzielnego pieczenia spodu i reszty dodatków, co według mnie znacznie upraszcza i skraca czas przygotowania. Dodatkowo do jej wykonania zachęcił mnie wygląd (swojski, jak domowe ciasto mamy). Do środka można dodać różne owoce, jednak ja skusiłam się na gruszki.

Przepis pochodzi ze strony Delicious Magazine (z małymi modyfikacjami).

Składniki:

Ciasto:

  • 225 g mąki pszennej (ok. 1 i 1/3 szklanki)
  • 2 łyżki cukru
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 140g schłodzonego masła
  • 1 jajko

Nadzienie:

  • 4-5 gruszek
  • 1 łyżka brązowego cukru
  • 1 łyżka mąki
  • cynamon

Przygotowanie:

  1. Na blacie lub stolnicy wymieszaj: mąkę, cukier, cukier waniliowy, szczyptę soli. Dodaj posiekane masło i rozcieraj palcami, aż powstanie kruszonka.
  2. Dodaj jajko i zagnieć ciasto (jeśli będzie za suche, dodaj troszkę wody, jeśli zbyt lepkie, posyp mąką). Odstaw na 30-40 min do lodówki owinięte w folię spożywczą.
  3. Na papierze do pieczenia (posypanym delikatnie mąką) rozwałkuj ciasto (na ok. 5 mm grubości, 35 cm średnicy). Następnie za pomocą tortownicy/talerza odbij w środku koło, zostawiając ok. 8-9 cm brzegu. Uważaj aby zbyt mocno nie przyciskać, można przeciąć ciasto. Przełóż ciasto wraz z papierem na blachę do pieczenia.
  4. Obierz gruszki, usuń gniazda nasienne, pokrój na grubsze plastry. Posyp cukrem, cynamonem i mąką. Wymieszaj.
  5. Gruszki układaj w wyznaczonym okręgu. Następnie zawiń pozostałe ciasto do środka.
  6. Piecz 40 min. w piekarniku nagrzanym na 180 °C, aż ciasto się zarumieni.
  7. Podawaj ciepłe, posypane cukrem pudrem.

Smacznego!

tarta z gruszkami

Skomentuj

